Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi
Strateji, içerik ve başarı. Sosyal ağların etkin yönetimi. Sosyal medya aracılığıyla hedef kitlenize en iyi nerede ulaşabileceğinizi, etkileşim kurabileceğinizi ve dönüşüm sağlayabileceğiniz yerleri belirliyoruz. Sizin için içerik takvimi oluşturuyor, yaratıcı kampanyalarla hedef kitlenizin sesinizi duymasını sağlıyor ve temel performans göstergelerini öne çıkaran raporlar hazırlıyoruz. Sosyal medya stratejisi Marka hedefleriniz geliştireceğimiz stratejiyi tanımlar. Dijital Pazarlama’nın asli hareketlilerinden olan sosyal medya; hem erişimin gücüyle hem değişim hızıyla hem de diğer mecralara oranla düşük bütçe ve hızlı sonuç elde etmesiyle günümüzde markaların netlikle varlığını sürdürmesi gereken bir alan… EnUcuzWebTasarım Digital Agency; bu baş döndüren dijital gelişmeleri takip eden, doğru strateji geliştiren ve uygulayan, markanın hedef kitlesini yakalayan ve o kitleyi hep canlı tutan işin ehli ekibiyle markanızın sosyal medyadaki gücü için çalışır. Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma Strateji Oluşturmak İlk İşimiz. Sizin amacınız bizim çizeceğimiz stratejiyi belirler. Markanın kurumsal duruşuyla eşdşayet bir sosyal medya strateji planı oluştururuz. Burada en önemli amacımız markamızın öncelikli ihtiyacını karşılamaktır. Markanızın sosyal medya varlığı ihtiyaçları geliştikçe stratejik planımız güncellenecektir. İyi içerik kraldır! Bu anlayışı biraz değiştirelim. Bu sadece herhangi bir içerik değil, iyi içerik gidilecek yoldur! Markanızı tanıdık, sizi dinledik, sizi anladık, neyin gerekli, neyin gereksiz olduğunu belirledik... Şimdi sıra en önemli noktaya, içeriğin oluşturulmasına geliyor. Markanızı dijital ortamda yansıtan, kimliğinize uygun sosyal medya platformlarında hedef kitlenizle doğrudan bağlantı kurmanızı sağlayan yaratıcı içerikler oluşturuyoruz. Tercihlerinize göre aylık veya haftalık içerik planları oluşturuyoruz. İçeriği yaratıcı görseller, GIF'ler ve videolarla zenginleştiriyoruz, onayınıza sunuyoruz ve başlayalım! Krizleri nasıl yöneteceğimizi biliyoruz! Bazen bu bir yanlış anlama, bazen bir hatadır... ve markanızın itibarına zarar verebilir. Sadece böyle bir olay yaşandığında değil, sizinle çalışmaya başladığımız andan itibaren bir kriz planımız var. Potansiyel krizleri ele alıyoruz ve mevcut krizlerden ders alıyoruz. Sosyal medyada başarı, onu analiz edebilmek demektir! Bizim için sosyal medya sadece paylaşım yaptığımız, takipçi kazandığımız bir yer değil. Aynı zamanda markanızın konumlandırmasını ve hedef kitlenize en uygun şekilde nasıl konumlandırıldığını analiz ediyoruz. Haftalık ve aylık sosyal medya raporlarımızla sizi tam olarak bilgilendirmek istiyoruz! Bir sosyal medya ajansı arıyorsanız, yanınızdayız!
Sosyal medya danışmanlığı
Sosyal medya danışmanı ne iş yapar? Sosyal medya danışmanları bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşarak sosyal medyada yarattığı algıyı yöneterek marka imajı ortaya koyar. Bazı görevler danışmanlara devredilmiştir. Bir sosyal medya danışmanının sahip olması gereken niteliklere bir göz atalım: Verimli, donanımlı ve mobil bir yapıya sahip olması gerekiyor. Bu dinamik ve canlı pazarda aktif bir rol oynamanız gerekiyor. Markalarla doğrudan iletişim kurdukları ve sektöre yön verecek müdahaleler yaptıkları için iletişimlerinin güçlü olması gerekiyor. Aynı zamanda çalıştığınız markaların sosyal medya hesaplarını da analiz edebilmeniz gerekiyor. Sosyal ağlar nedir, nasıl kullanılır ve nasıl yönetilir? Şu sorulara cevap verebilmelidirler: Sosyal medya uzmanlığı gibi ilgili eğitimlere katılarak bu bilgileri öğrenerek kendilerini daha iyi donatabilirler. Henüz hesabı olmayan şirketler için hesap oluşturma konusunda da aktiftir. Bu hesaplardaki boşlukların tespit edilmesi ve iyileştirmelerin yapılması hem markanın hem de bu alandaki danışmanların başarısı açısından önemlidir. Bir markanın sosyal medya hesapları, teşhir ve tanıtımın önemli bir noktasıdır. Bu nedenle ilgi çekici ve anlaşılması kolay içerikler oluşturduğunuzdan emin olmalısınız. Sosyal medya danışmanı aynı zamanda rehberlik görevi de üstlenerek markanın web sitesi, adresi, logosu, iletişim bilgileri ve benzeri verilerinin sosyal medyaya eklenmesinden sorumludur. Organik kitleleri çekmeyi odak noktası olarak değerlendirerek etkileşimi yüksek tutmaya çalışmalısınız. İşletmeye gelen etkileşimlerden kaynaklanan performansı yorumlayabilmeli, analiz edebilmeli ve sunabilmelidir. Gönderiler günün hangi saatinde birden fazla hedef kitleyi hedefliyor? Gönderilerinizi haftada kaç kez ve ne zaman paylaşmalısınız? Bu ortak performanslarla yazılı metinler arasında nasıl bir uyum sağlanmalıdır? Aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok sorunu çözmeye yönelik ipuçları sunar: Markalaşma ve farkındalık konusunda tavsiyede bulunmadan önce sektör araştırması önemlidir. Bir şirketin hangi sektöre ait olduğunu ve hangi hedef kitleyi en iyi hedeflediğini belirlemek ileriye giden yolu belirlemek açısından önemlidir. Dersler demografik özelliklere göre de planlanabilir. Son olarak çalıştığınız şirketin yanı sıra rakiplerinizin şirketlerini de anlamanız ve karşılaştırmanız gerekir. Bu karşılaştırmalar sayesinde iyileştirmeler veya değişiklikler daha kesin bir şekilde belirlenebilir. Sosyal ağlarda nasıl danışılır? Birçok alanda olduğu gibi sosyal medya danışmanlığı da belli miktarda bilgi gerektirir. Ancak üniversite henüz bu bölümü açmadı. Dolayısıyla bu alanda çalışmak isteyen kişilerin eğitim alarak kendilerini geliştirmeleri ve deneyim kazanmaları gerekmektedir. Temel bir giriş yapmak için sosyal medya eğitimi almak sizin için başka bir seçenek olabilir. Dikkatli araştırma ve analiz Bu alanda çalışmak istiyorsanız araştırmayı ve öğrenmeyi sevmelisiniz. Bu çalışmanın büyük bir kısmı sürekli araştırma ve inovasyon izleme yoluyla başarılabilir. Çalıştığınız markaları, yeni ve özgün fikirleri paylaşarak daha etkin bir konuma yükseltmelisiniz. İşin teorik yönlerini mümkün olduğu kadar anlamanın yanı sıra, bunu eğitime de başarılı bir şekilde aktarabilmeniz gerekiyor. Daha sonra birlikte çalışacağınız şirketleri veya müşterileri bulmanız gerekir. Kariyerinizin başlangıcından itibaren hangi alanda çalışmak istediğinize de karar verebilirsiniz. Kendinizi yakın hissettiğiniz veya uzmanlığınız olan bir alana yerleşme olasılığınız daha yüksektir. Başlangıçta küçük bir şirketle çalışmak, herhangi bir zorunluluğunuz olmadığı için deneyim kazanmanıza olanak sağlayacaktır. İçerik oluştur Gelelim içerik üretim kısmına. Sosyal medya tavsiyesi veren herkes, markasının içeriğini, paylaşıldığı platformları ve zaman dilimlerini dikkatli bir şekilde araştırmalı ve analiz etmelidir. Etkileşim için en etkili sosyal medya platformunu belirlemek için ciddi bir araştırma yapmayı unutmayın. Markanızın web sitesinde üretilen içeriğin SEO dostu olmasını sağlamak esastır. Bu sayede markalar organik olarak büyüyebilir ve içerikleri daha geniş kitlelere ulaşabilir. Hedef kitleniz düşünülerek oluşturulan içerikler olumlu getiriler sağlayacaktır. İyi finansal yönetim Markalar sosyal ağlardaki harcamalara belirli bütçeler ayırıyor. Aynı zamanda bütçenin kâr elde edecek şekilde en uygun şekilde kullanılmasını sağlar. Hele ki nispeten düşük bütçeli yerel bir markayla çalışıyorsanız bütçeniz dahilinde mümkün olan en iyi performansı göstermeniz gerekiyor. Daha azıyla daha fazlasını yapabilmek için yeniliğe ve değişime açık olmanız gerekiyor. Çalıştığınız markalarla her zaman net bir şekilde iletişim kurmaya, aylık ve yıllık raporlar sunmaya özen göstermelisiniz. İşinizi doğru planlamanın yanı sıra, finansal yönetim eğitimi size her açıdan avantaj sağlayacaktır. Sosyal medya danışmanlık ücretleri Sosyal medya dünya çapında yaygın olarak kullanılıyor ve markaların kariyerlerini geliştirirken keşfetmeye başladıkları bir dünya. Sosyal medya danışmanlığı bu geniş alanda yoğun olarak çalışan profesyonel bir gruptur. Bu alanda uzmanlaşan kişiler pek çok farklı departmanda çalışabilmektedir. Bunu yapmak için hangi müşterilerle çalışacağınızı belirlerken becerilerinizi sürekli araştırmalı ve değerlendirmelisiniz. Aldığınız teklifleri analiz ederek doğru markalarla çalışmaya başlayabilirsiniz. Küresel bir marka ile danışmanı arasındaki ilişki ve danışmanın görevleri, yerel bir marka danışmanının çalışma şekli ile aynı değildir. Bu dönemde fiyatlar da farklılık göstermektedir. Bir marka birden fazla sosyal medya danışmanıyla çalışabilir. Çalışanlara ayrılan ödenek, çalışanın gelirine veya çalışma saatlerine göre değişiklik gösterebilir.